כיצד תשמרו על בריאות הלב

הלב שלנו הוא המנוע של הגוף שלנו, זה שמספק דם וחמצן לכל האיברים והתאים בגוף. הוא עובד ללא הפסקה וצריך לעמוד בעומסים אדירים, וככל שהגיל מתקדם הוא הולך ונחלש.

הוא גם צריך להתמודד עם הקידמה, עם התזונה המאתגרת ועם כמות פעילות גופנית שהולכת ויורדת כמו גם עם נתונים גנטיים ועם דברים נוספים. אם לא נשמור עליו ונחיה בצורה נכונה הוא יתקשה להחזיק מעמד, ועורקי הלב ילכו ויוצרו עד שמספיק שאחד מהם יהיה חסום והתוצאה תהיה קטסטרופלית.

אז איך שומרים על בריאות הלב? איך תוכלו למנוע התקפת לב? מה ניתן לעשות כדי לשמור עליו וכדי לאפשר לו לעבוד בצורה תקינה שנים רבות? מסתבר שיש לא מעט מה לעשות והנה כמה דברים שחשוב לדעת.

Credit: Pixabay

תורשה היא לא תירוץ!

אם יש לכם במשפחה בעיות לב ,בעיקר אצל אחד ההורים או הסבא או הסבתא, זה  נכון, אתם בסיכון מוגבר להיות גם כן עם לב חולה בשלב כלשהו. אבל תורשה היא לא גזירת גורל ומחקרים מראים שמי ששומר על עצמו גם עם נתוני פתיחה פחות טובים, יכול לחיות עד 120 בלי או כמעט בלי בעיות לבביות. אז גם אם אתם מאלו, זה לא תירוץ. הטיפים הבאים הם גם בשבילכם.

תזונה נכונה

תזונה בריאה היא אחד המרכיבים המשמעותיים לבריאות הלב. אז נכון, זה מאתגר היום בעידן השפע אבל חשוב לדעת שהשמנה היא אחד מגורמי הסיכון המשמעותיים ביותר. איכלו ג'אנק פוד כמה שפחות (ועדיף בכלל לא) הפחיתו במאכלים רוויי סוכר ושומן. התמקדו באוכל בריא מה שאומר כמה שיותר פירות וירקות בשלל צבעים (שהם לא רק לא משמינים אלא מסייעים לעורקי הלב להישאר פתוחים) דגנים מלאים, קטניות שהן תחנות כוח תזונתיות חשובות וכל מה שנחשב לבריא.

פעילות גופנית

נתחיל מהערה חשובה – אם אתם מעל לגיל 40 או עם מצב רפואי כזה או אחר, התייעצו עם רופא. באופן כללי, פעילות גופנית קבועה בעיקר אירובית של לפחות חצי שעה ביום כמה פעמים בשבוע, תורמת משמעותית לבריאות הלב.

תפחיתו מתח

זה נכון שגם זה לא קל בעידן המודרני והלחוץ אבל כל המחקרים מדברים על הקשר בין חיים לחוצים למחלות לב. תמצאו את מה שעושה לכם טוב ומה שמרגיע אתכם, בין אם זה מדיטציה, יוגה, או כל תרפיה אחרת.

עשו הכול כדי לשמור על אורח חיים כמה שיותר בריא ואם התבקשתם לקחת תרופות על ידי הרופא, קחו אותם. אל תשחקו עם הלב שלכם, הוא צריך להחזיק אתכם עוד המון שנים.