יום ראשון, אפריל 28, 2024
מעניין לדעת

רעידת אדמה בהורוסקופ: המדענים הודיעו – יש מזל חדש

נולדתם בין 29 בנובמבר ל-17 בדצמבר? יש לנו בשורות בשבילכם: המזל שלכם הוא ככל הנראה כבר לא קשת. במקומו, אתם שייכים לבני מזל חדש ששמו "נושא הנחש", שקיומו מבלבל בשבועות האחרונים אסטרולוגים ברחבי העולם. הכל החל כשסוכנות החלל של ארצות הברית, נאס"א, פרסמה שהתאריכים שבהם אנו רואים את קבוצות הכוכבים בשמיים שונים מאוד ממה שחישבו הבבלים לפני כ-3,000 שנים.

כידוע, המזלות האסטרולוגיים מבוססים על העובדה שכדור הארץ נמצא במהלך השנה מול קבוצות כוכבים משתנות, מכיוון שהוא נע סביב השמש. כאשר תרבויות עתיקות טענו שיש קשר בין קבוצות הכוכבים הללו לבין גורלו של אדם שנולד בזמן שכוכב הלכת שלנו היה מולן, הן ככל הנראה לא חשבו שהאמונה הזו תשרוד עד לעידן שלנו. מתברר שכיום, בשל תופעה שנקראת נקיפת ציר כדור הארץ, קבוצות הכוכבים שנמצאות בקו ישר מאיתנו השתנו לחלוטין.

בהודעה שפרסמה נאס"א נאמר שהבבלים בחרו להשמיט את אחת מקבוצות הכוכבים הללו, "נושא הנחש", מסיבה לא ברורה. מה שכן ידוע הוא שכיום המיקום שלה בשמיים אמור בהחלט להפוך אותה למזל ה-13, מכיוון שהיא נמצאת "בקו ישר" מאיתנו כמעט שלושה שבועות בנובמבר ודצמבר.

Credit: Pixabay

אם המזלות היו מחולקים כיום על פי מיקום הכוכבים העדכני, הם היו נראים כך:

גדי – 20 בינואר עד 16 בפברואר

דלי – 16 בפברואר עד 11 במארס

דגים – 11 במארס עד 18 באפריל

טלה – 18 באפריל עד 13 במאי

שור – 13 במאי עד 21 ביוני

תאומים – 21 ביוני עד 20 ביולי

סרטן – 20 ביולי עד 10 באוגוסט

אריה – 10 באוגוסט עד 16 בספטמבר

בתולה – 16 בספטמבר עד 30 באוקטובר

מאזניים – 30 באוקטובר עד 23 בנובמבר

עקרב – 23 בנובמבר עד 29 בנובמבר

נושא הנחש – 29 בנובמבר עד 17 בדצמבר

קשת – 17 בדצמבר עד 20 בינואר

ואם אתם חושבים שלא ראוי לארגון כמו נאס"א, שהטיס אדם לירח, לעסוק בנושאים כאלה – כנראה שגם הם חשבו ככה. בהודעת הסוכנות נכתב:

"כאן בנאס"א אנחנו חוקרים אסטרונומיה ולא אסטרולוגיה. לא שינינו את המזלות, פשוט עשינו את החשבון. אסטרונומיה היא המדע החוקר את כל מה שמצוי בחלל החיצון. אסטרונומים ומדענים בתחומים אחרים יודעים שלכוכבים המצויים שנות-אור רבות מאיתנו אין כל השפעה על בני אדם בכדור הארץ. אסטרולוגיה היא דבר אחר. לא מדובר במדע. איש לא הצליח להראות שניתן להשתמש באסטרולוגיה כדי לחזות את העתיד או להסביר את אופיים של אנשים על-בסיס תאריך הלידה שלהם".