יום ראשון, אפריל 28, 2024
Uncategorized

כך תצליחו להירדם בלילה תוך 60 שניות בלבד

יש אנשים שקשה להם להרדם בלילות. טלוויזיה עד אור הבוקר, סרטים בשרשרת, או סתם לחצים בראש משגרת היום יום. אם גם אתם כאלה כדאי לכם להכיר את שיטת "4-7-8". השיטה פותחה על ידי בוגר הרווארד, ד"ר אנדרו וייל, שמשלב במחקריו מדיטציה, נשימות – ואת הקשר של השניים ללחצים.

השיטה קלה מאוד לתפעול: נושמים דרך האף למשך ארבע שניות, מחזיקים את האוויר בפנים למשך שבע שניות, ומוציאים אותו מהפה במשך שמונה שניות. הד"ר מסביר שלפי קצב הנשימה הזה, דפיקות הלב מואטות באופן אוטומטי ומשחררות חומרים במוח שגורמים לגוף להרגע.
נשמע כיף, אבל היינו קצת סקפטים, אז החלטנו לנסות. זה עובד כמו קסם. נרדמנו לפני שהספקנו לחזור על התרגיל בפעם הרביעית.

השיטה הגאונית הזו, טובה לא רק להרדמות מהירה. כשאנחנו לחוצים, המערכת האנדוקרינית שלנו משחררת אדרנלין, וזה יכול לגרום לא פעם, לתחושת אי נעימות או חוסר נוחות. במקרים קיצוניים יותר של לחץ או מתח, קצב פעימות הלב שלנו גם הופך למהיר, והנשימות לשטחיות. כשמשתמשים בשיטת "4-7-8", מורידים את כמות האדרנלין שמופרשת בגוף באופן טבעי, והגוף נרגע ומאט את קצב פעימות הלב. אין לו ברירה, הוא פשוט נרגע. ככל שתשמשו בשיטה הזו יותר, קצב פעימות הלב שלכם ירד, ותרגישו שאתם נרגעים יותר. הראש מתנקה מעצמו. נסו את זה הלילה, במידה ואין לכם דייט או משהו כזה.


תודה למדע גדול, בקטנה