מפתיע: ממצאים מפתיעים מציגים שחלב רזה בעצם עושה אותנו שמנים

אם עברתם ליד מדף הגבינות בסופרמרקט, וכבר עמדתם להושיט את היד אל עבר מוצרי ה-0% שומן מתוך רצון לשמור על הגזרה – כדאי שתחשבו שוב. מחקר קובע שאם ברצוננו להשיל את הקילוגרמים העודפים, עדיף שלא נוותר על החמאה, השמנת והגבינות הצהובות. החוקרים מאוניברסיטת וושינגטון שבסיאטל, ארצות הברית, ערכו השוואה בין אנשים שאכלו מוצרי חלב רזים לבין אלה שהעדיפו מוצרים עתירי-שומן, ובדקו האם חברי אחת הקבוצות חולים יותר במחלות לב וכלי דם, בסכרת, והאם הם שמנים יותר מחברי הקבוצה השניה. התוצאות היו מפתיעות מאוד.

Credit: Pixabay

מהממצאים עולה שחברי קבוצת החלב השמן היו בעלי אותו סיכון בדיוק לחלות במחלות לב ובסכרת כמו חברי קבוצת החלב הרזה – כלומר שהמוצרים השמנים לא השפיעו לטובה או לרעה. ממצא עוד יותר מרשים עלה כשבדקו את הנטייה להשמנת יתר בקרב צרכני המוצרים השמנים. בניגוד להנחה הראשונית, לפי צריכת מוצרי חלב דלי-שומן תתרום להרזיה – מסתבר שההיפך הוא הנכון. חברי הקבוצה הזו נטו לעלות במשקל במהלך תקופת המחקר, והמדדים שלהם הצביעו על סיכון מוגבר להשמנת יתר.

מבחינה מדעית, מדובר במחקר "חזק" למדי, מכיוון שהחוקרים לא ערכו את הניסויים בעצמם, אלא ניתחו את התוצאות של 25 מחקרים שפורסמו בנושא. ב-18 מתוכם המסקנה היתה שיש עדיפות למוצרים השמנים, ובשאר לא ניתן היה להסיק מסקנות חד-משמעיות. תוצאות המחקר מצטרפות לגל מחקרים שקבעו שבניגוד למה שחשבנו בעבר, לשומן אין בהכרח השפעה מאוד שלילית על הבריאות, והוא לאו דווקא תורם להשמנה בעצמו. במקביל, נראה שמצטברות העדויות לכך שדיאטות דלות-שומן אינן יעילות כפי שחשבו. עם זאת, גופי בריאות ברחבי העולם, גם בישראל, עדיין ממליצים לצמצם את צריכתם של מוצרי חלב בעלי אחוז שומן גבוה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *