יום שלישי, אפריל 30, 2024
שאלונים וחידונים

5 חידות הגיון קצרות ומצחיקות לילדים (ומבוגרים)

אם אתם מחפשים דרכים לאמן את היכולות הקוגנטיביות של הילדים שלכם הגעתם למקום הנכון, ריכזנו לכם בכתבה חידות הגיון משעשעות שיעזרו לילדים שלכם לפתח גמישות מחשבתית ויעזרו להם לאמן את הדימיון במטרה לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות יצירתיים לבעיות שונות שתציבו בפניהם. לא מדובר בחידות שצריך ידע מתמטי או יכולת אנליטית מפתוחת על מנת לפתור אותן. חשוב לציין שלוקח זמן לילדים (ולמבוגרים) להבין את הקטע של החידות הללו וזה בסדר גמור גם אם הם לא מצליחים לפתור או להגיע לפתרון הנכון שמופיע בסוף הפוסט.

החידות הללו הינן ברמות קושי שונות, חלקן ממש קלות וחלקן יאתגרו את המוח שלכם, בנוסף חשוב לציין שלמרות שאנחנו מוסיפים בסוף הפוסט את הפתרון של החידות, מדובר בחידות שיכול להיות להן פתרונות נוספים, ככה שאם הילד שלכם יצירתי במיוחד, יכול מאוד להיות שהוא ימצא פתרון אחר שמתיישב בצורה נכונה והגיונית אם החידות הללו. אז חשוב שגם אתם בתור הורים תדעו להפעיל גמישות מחשבתית בקבלת התשובות של הילדים שלכם.

אם יש גם לכם חידות הגיון טובות, מאתגרות ומצחיקות מוזמנים להוסיף לנו אותן בתגובות לכתבה. אנחנו תמיד אוהבים לגלות חידות חדשות, אבל בבקשה תכתבו לנו גם את התשובה לחידה, כדי שלא נשבור את הראש סתם. עכשיו בואו נתחיל.

חידות הגיון לילדים

  1. רכבת חשמלית נוסעת לכיוון דרום הארץ במהירות 100 קמ"ש. לאיזה כיוון יעוף העשן של הרכבת?

  2. היא קלה כמו נוצה אבל אפילו האיש הכי חזק בעולם לא יצליח להחזיק אותה יותר מדקה. מה זה?

  3. אין לי כנפיים אבל אני יכול לעוף, אין לי עיניים אבל אני יכול לבכות. מה אני?

  4. לאבא של גלעד יש ארבעה ילדים: רועי, אור ואביעד. מה האות הראשונה בשם של הילד הרביעי?

  5. איך אדם יוצא לרחוב גשום ללא מטריה ועדיין אף שערה לא נרטבת לו על הראש?

  6. מה היה ההר הכי גבוה בעולם לפני שגילו את הר האוורסט?

    1. אין עשן כי זאת רכבת חשמלית | 2. נשימה | 3. ענן | 4. ג' (גלעד) | 5. הוא קירח | 6. האוורסט