Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

המומחים טוענים: אלה 6 הדרכים להתמודד עם הפרעות שינה

אחד מכל שלושה אנשים לא ישן מספיק. במקביל, הרופאים כבר מבינים עד כמה שינה היא קריטית לבריאות האדם. מגזין "טיים" הגיע לפאנל עולמי שעוסק בשינה ושמע מהמומחים בתחום את 6 הדרכים הטובות ביותר לשינה טובה שאתם צריכים לדעת

"נהגתי תמיד לומר שהשינה היא בסך הכול רק הגורם השלישי לבריאות", אמר ד"ר מתיו ווקר, מנהל המעבדה לשינה ומעקב מוחי באוניברסיטת קליפורניה, במהלך פאנל עולמי של מומחים לשינה בכנס "בריאות המוח" של Fortune. "טעיתי לגמרי, זה ה-בסיס", הוסיף ווקר.

אבל למרות שאנשים יודעים היום שהם צריכים לקבל את ההמלצה של שבע עד תשע שעות שינה בלילה, זה לא תמיד כל כך קל, תמיד יש בעיות שונות כמו עבודה, ילדים ועוד גורמים נוספים, והמון אנשים לא ישנים את מספר השעות הנדרשות או המומלצות. אז הנה שש עצות לשינה נכונה שהמומחים קבעו:

תבינו כמה שעות שינה אתם צריכים

הנה דרך פשוטה לדעת אם אתה זקוק ליותר שעות שינה: כאשר ניתנת לכם ההזדמנות ואתם מנצלים אותה מיד בשביל ללכת לישון, אתם כנראה לא מקבלים מספיק שעות שינה. אז גם אם אתם מקבלים בדרך כלל כשבע שעות שינה בלילה, אבל בחופשה אתם ישנים הרבה מעבר לזה, זה הסימן.

היו עקביים

תלכו למיטה באותו הזמן ותתעוררו באותו הזמן. זוהי דרך פשוטה שהגוף שלכם יתרגל ללוח זמנים של שינה בריאה.

צמצמו את האלכוהול

המומחים טוענים שהרבה אנשים משתמשים באלכוהול וחושבים שזה עוזר, אבל זה לא נכון לגמרי, אלכוהול גורם לשינה לא רציפה.

תחבקו את הטכנולוגיה

טכנולוגיה היא לא תמיד האויב של שינה, במיוחד כשמדובר במוצרי לבישה כמו ג'אדגטים שונים כדי לעקוב כמה זמן אתם ישנים. באופן מפתיע, מומחים אומרים כי באמצעות הטכנולוגיה הזאת לפני השינה, בין אם זה טלפונים או מוצרי לבישה שונים, היא לא תמיד האויב לשינה. "זה הרבה יותר התוכן של מה שאתם עושים אם זה פוגע או משפר את השינה שלכם. כל עוד מה שאתם עושים בטאבלט או בטלפון והוא מרגיע, זה לא כל כך רע", טוען אחד המומחים. מצד שני טוענת מרי קרסקדון, מרצה לפסיכיאטריה והתנהגות אנושית באוניברסיטת בראון, שהדבר הזה "יותר מסובך מהצד של ההורים". היא מסבירה שלהורים קשה יותר להתמודד ולהגביל את כמות הזמן של הילדים בטלפונים סלולריים שלהם, אבל עדיין, שמירה על שימוש שהם עושים, יכולה לעזור לצעירים לישון יותר בכל לילה.

תרגיעו את עצמכם

אחד המומחים בפאנל טוען כי הוא לא בודק את האימיילים כשהוא נמצא בבית למשל, כי זה גורם ללחצים, אבל מודה כי עבור אנשים אחרים, זה יכול להיות קשה שלא לעשות זאת. "אם בדיקת הדוא"ל שלך מרגיעה אותך ואתה מרגיש סוג של הקלה, אז תבדוק את האימייל שלך", הוא אומר. כלומר, הוא ממליץ למצוא פעילות כזאת או אחרת שמספקת את התחושה של הקלה מלחצים. ואם זה עובד אז תלכו על זה, בסוף בסך הכל מדובר בבדיקת אימיילים או דברים אחרים שיכולים להפחית את הסטרס שלכם ויעזור לכם לישון.

תשקלו לישון בנפרד

אנשים רבים ישנים בלילות עם מישהו נוסף, אבל זה יכול לפעמים לקלקל את איכות השינה. כ -30% מהזוגות ישנים בנפרד וזה לא תמיד אומר שהיחסים לא בסדר. אבל אם יש לכם בעיות שינה, אולי זה יכול לעזור.

תגובות

תגובות