Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

כל מה שאתם צריכים לדעת על אוכל בטיסות ולא ידעתם

לפעמים אנחנו נתקלים בכל מיני בעיות בטיסות ארוכות: יש מערבולות וכיסי אוויר שגורמים למטוס לרעוד, צרחות של תינוקות שלא נותנים לנו לישון ולפעמים גם עיכובים לא מוסברים, אבל כנראה שהדבר הגרוע ביותר בטיסה ארוכה הוא, ללא ספק - האוכל. הדיילי מייל מפרסם את כל הדברים שאתם צריכים לדעת על אוכל בטיסות ושלא מספרים לכם

אחד ממתנגדי האוכל בטיסות הגדולים ביותר הוא לא אחר מהשף גורדון רמזי. רק לאחרונה חשף רמזי שהוא מסרב לאכול את האוכל שמגישים בטיסות ומעדיף לקחת איתו אוכל משלו: "עבדתי בחברות תעופה במשך כעשר שנים, אז אני יודע איפה האוכל הזה היה, לאן הוא הולך וכמה זמן עובר עד שהוא מגיע למטוס עצמו ומוגש לנוסעים". חשוב לציין שלרמזי אולי יש אינטרס מאחר ואחת המסעדות שלו נמצאת בטרמינל 5 בנמל התעופה הית'רו שבלונדון ומוכרת קופסאות אוכל שניתן לאכול במטוס. אבל האם הוא באמת צודק? הדיילי מייל טוען כי חשף את האמת מאחורי הארוחות של חברות התעופה שכנראה לא ידעתם.

זה לא משנה באיזו מחלקה אתם יושבים

בין אם אתם יושבים במחלקה ראשונה או במחלקת תיירים, האוכל מגיע מאותו מקום – מטבח תעשייתי ליד שדה התעופה, שם הוא מבושל לפני ההמראה – ואז מחומם על סיפון המטוס. באירופה, רוב הארוחות מגיעות משוויץ או מגרמניה שמספקות מענה ליותר מ-250 חברות תעופה.

רוב המטבחים התעשייתיים מכינים כ-25,000 ארוחות ביום, כשהגדול בעולם של חברת האמירויות שמרכזה בדובאי, מכין עד ל-170,000 ביום. אם רוצים לפרק את זה למספרים קטנים יותר, אז זה מגיע ל-58 מיליון לחמניות, 4,300 טונות עוף ו-3.6 טון של לובסטר בשנה (למי שלא אוכל כשר). פיטר ג'ונס, מרצה מאוניברסיטת סארי, טוען שמיליארד ארוחות תעופה נצרכות מדי שנה בתעשייה שמגלגלת כ-10 מיליארד ליש"ט בשנה.

נוסעים במחלקה הראשונה יכולים אומנם לחשוב שהם מקבלים ארוחות טריות אבל האוכל שלהם מוכן גם הוא על הקרקע והשפים מספקים הוראות לצוות הדיילים איך להגיש את המנה בצורה שתראה יותר מושכת. בנוסף, למחלקה ראשונה מגישים סכו"ם מתכת בעוד במחלקת תיירים מקבלים סכו"ם חד פעמי. כל זה תורם לתחושה שהאוכל איכותי יותר, אבל זה לא בהכרח כך.

למרות שחלק מהארוחות מגיעות עם מדבקות שטוענות כי הוא "מוכן וטרי", רוב האוכל מיוצר הרבה לפני שזה מוגש לנוסעים. בדרך כלל, הארוחות נעשות בין 12 ל-72 שעות מראש. אבל פרופ' ג'ונס טוען: "זה יכול להישמר במשך חמישה ימים על פי הסטנדרטים הבינלאומיים של היגיינה". אם אתם רוצים לוודא שאתם מקבלים את האוכל הכי טרי שאפשר, תמיד תעדיפו לקבל תבשילים או מרקים.

התנאים בתוך המטוס לא בדיוק עוזרים לאוכל שאנחנו מקבלים. כשהמטוס באוויר, הלחות נמוכה מ-12 אחוזים. האף שלנו מתייבש ולכן קשה יותר להריח את האוכל ולהעריך את הטעם שלו. מחקר שנערך בשנת 2010 במכון Fraunhofer הראה שבמטוס תחושת המליחות יורדת ב-30 אחוזים ושתחושת המתיקות שלנו צונחת ב-20 אחוזים. כך שגם אם האוכל מבושל בצורה מושלמת על הקרקע, באוויר זה יכול להיות חסר טעם.

גם רעש המנועים לא תורם לחוויית האוכל שלנו במטוס. הסיבה לכך היא שהרעש דומה לרעש לבן שמסיח את הדעת למוח האנושי ומפחית את חוש הטעם שלנו. מומחים ממליצים להקשיב למוסיקה מרגיעה באמצעות אוזניות כדי לנטרל את הרעש שמסביב.

ומה לגבי הרעלת מזון? הרעלות מזון בזמן טיסה הן נדירות מאוד. אבל למי שלא יודע, גם בשביל הסיכוי הקטן ביותר שקיים, טייסים וטייסי משנה מקבלים ארוחות שונות בשביל למנוע את האפשרות שהצוות כולו יושבת בזמן הטיסה אם אחת המנות הייתה מקולקלת.

תגובות

תגובות