Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
numbers-time-watch-white

עניין של זמן: מתי הכי כדאי לעשות דברים

מסתבר שיש דברים שחייבים לעשות בדיוק בזמן הנכון - הנה 13 מהם

יש המון דברים בחיים שאנחנו עושים מתוך החלטה של רגע או מתוך הרגל, אבל לא ממש עוצרים לחשוב אם עשינו אותם בתזמון הנכון – ומסתבר שזה קריטי. קיבצנו עבורכם את 13 ההמלצות המפתיעות של המומחים באתר האינטרנט WebMD שיכולות לשנות לכם את החיים.

אז מתי הזמן הכי נכון…

1. להישקל

פעם בשבוע – ביום רביעי. רוב האנשים אוכלים יותר במהלך סוף השבוע, ושורפים את הקלוריות האלה במהלך השבוע. לכן, כדאי להישקל לפני שהסופ"ש מגיע כדי לקבל תמונת מצב אמיתית של המשקל שלכם.

2. לנמנם

הזמן הכי טוב לשנ"צ הוא בין 14:00 ל-15:00 אחה"צ, אם אתם חייבים. בזמן הזה, רמות הסוכר בדם כבר החלו לרדת אחרי ארוחת הצהריים, ועדיין מוקדם מספיק כדי שהנמנום לא יקלקל לכם את השינה בלילה. אגב, עדיף לנמנם רק כעשרים דקות כדי לצבור כוחות. אחרי כחצי שעה הגוף עובר לשינה עמוקה יותר – ואז ההתעוררות קשה יותר.

3. לפתור בעיות

מסתבר שהזמן הנכון לחשוב על מכשולים והדרך לעבור אותם הוא דווקא כשרמת האנרגיה מתחילה לרדת, ולאו דווקא כשאתם בשיא הריכוז. כנראה שזה קשור לכך שבזמן הזה המוח שלכם יותר "חופשי" למצוא פתרונות מקוריים.

4. ללמוד דברים חדשים

ממש לפני שהולכים לישון. יש סיכוי טוב שפרטים שלמדתם לפני השינה יישארו בזכרון, פשוט מעצם העובדה שמיד אחר כך שלחתם את המוח לנוח ולאגור כוחות.

5. לקחת הפסקה

בערך שעה אחרי תחילת העבודה. מחקרים על משמרות של 8 שעות גילו שהיעילות שלכם עולה אם תקחו הפסקה של 15 דקות כשעה לתוך יום העבודה. מומלץ לקחת עוד הפסקה כזו גם שעה לפני תום יום העבודה, וגם חצי שעה לארוחת צהריים.

6. להתראיין לעבודה חדשה

כמה שיותר מוקדם. מסתבר שמנהלי כוח אדם מעדיפים את האנשים שהם מראיינים ראשונים בד"כ. ייתכן שזה קשור לכך שככל היום מתקדם, הם נוטים לחפש יותר תכונות שליליות אצל המועמדים.

7. להתחרות

כאן זה כבר תלוי אם אתם "אנשי יום" או "אנשי לילה". מסתבר שאנשים שהגדירו את עצמם כציפורי לילה נחלו 26% פחות הצלחה בתחרויות שנערכו בבוקר. לכן, הטיפ שלנו אליכם הוא: אם אתם מתכננים מפגש ספורטיבי, כדאי לברר היטב איזה סוג של אדם היריב שלכם עומד להיות.

8. לישון עד מאוחר

מסתבר שאף פעם 🙁

ככל הנראה, הדרך לישון היטב באופן קבוע היא לשמור על שגרת שינה קבועה. כלומר, כדי להיות פחות עייפים מומלץ לכם לקום תמיד באותה שעה. כן, אנחנו מתכוונים גם בסופי השבוע.

9. לנהל שיחות כנות ופתוחות

כמה שיותר מוקדם. ככל שהיום מתקדם, המוטיבציה בד"כ יורדת – וזה אומר שיהיה לכם פחות כוח לנהל שיחות קשות באופן אמיתי ונוקב, מכיוון שזה דורש כוח רצון ואנרגיה. אל תדחו שיחות כאלה לשלב מאוחר ביום אם אתם מעוניינים בתוצאות חיוביות.

10. למרוח קרם הגנה

בערך 15 דקות לפני שיוצאים לשמש. זה בערך הזמן שלוקח לעור לספוג את הקרם, ואז הוא מתחיל לעבוד. יש למרוח את הקרם כל שעתיים, ולעתים בתדירות גבוהה יותר (במיוחד אם הלכתם לשחות או יצאתם לפעילות פיזית מאומצת שמהלכה תזיעו).

11. לעשות כושר

בבוקר. יש סיכוי גבוה יותר שתתמידו בפעילות הספורטיבית אם תצמידו אותה ללו"ז הבוקר שלכם. חוץ מזה, התעמלות ממריצה בערב יכולה לפגוע לכם באיכות השינה.

12. לקחת תרופות לאסתמה

אם אתם משתמשים באופן קבוע במשאף סטרואידים לטיפול באסתמה, ייתכן שההשפעה הגדולה ביותר שלו היא אחר הצהריים: בין 15:00 ל-17:30. בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר הוא לקחת את התרופות בקפדנות, באותו זמן ביום – וכמובן ע"פ ההנחיות המדוייקות של הרופא/ה שלכם.

13. לעבור ניתוח

זה לא משנה. למרות שמועות לפיהן עדיף לעבור ניתוח בבוקר ולא מאוחר יותר, מחקרים הוכיחו שאין הבדל בין השניים.

תגובות

תגובות